Client Connection training
De kunst van klantenverbinding.
Onze Client Connection training is gericht op teams van accountmanagers, projectmanagers of salesteams die een lange termijn relatie opbouwen en onderhouden met klanten.
Dit zijn het type teams waarin vaak experten zitten. Ze zijn sterk in hun expertise van planning, projectopvolging, creatieve ideeën voorleggen, visies verdedigen, maar niet echt getrained of geskilled om een stapje verder te gaan, om grenzen aan te geven aan klanten, om te cross- of upsellen vanuit een partnership (en dus niet vanuit een standpunt van hard sales) of om hun expertise en daar bijhorende prijskaartje te verdedigen. Sounds familiar? Dan is deze training zeker iets voor jouw team.
​
In de zakelijke wereld is het opbouwen van sterke en blijvende klantrelaties van essentieel belang. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je klanten zich voelen. Ons trainingsprogramma erkent dat jouw flexibiliteit, standvastigheid, veerkracht en belangstelling in hun bedrijfschallenges en persoonlijke wensen de sleutels zijn tot het smeden van diepe en vruchtbare verbindingen.
Wat mag je bij ons verwachten?
1. Flexibiliteit in aanpak:
Hoe ga je om met verandering in briefings en bij bij de klanten teams? Hoe reageer je op gesloten klanten of tegekanting van klanten? Leer hoe je je aanpak kunt aanpassen aan de veranderende behoeften van je klanten en de marktomstandigheden. Ontwikkel de flexibiliteit om snel te reageren op uitdagingen en kansen. Het zal je helpen om stress en tegenslagen te overwinnen en met meer vastberadenheid en zelfvertrouwen te reageren.
​
2. Standvastigheid in waarden
Hoe breng je je beste maar ook meest authentieke zelf in een meeting? Hoe kan je asserief zijn en toch open? Behoud je kernwaarden en integriteit in elke interactie met klanten. Ontdek hoe je standvastig kunt blijven in je overtuigingen terwijl je respect hebt voor de perspectieven van je klanten.
​
3. Klantgerichte benadering
Hoe zorg je voor een open relatie met vol vertrouwen? Hoe ben je zeker dat je alle info hebt alvorens in oplossingen te denken om dan nadien samen met je klant naar voorstellen toe te werken? Leer hoe je dieper inzicht kunt krijgen in de behoeften en wensen van je klanten. Door gerichte belangstelling te tonen, bouw je vertrouwen en langdurige relaties op.
​
4. Afgestemde Strategieën
Elke klant is uniek. Onze training is afgestemd op jouw specifieke uitdagingen en doelen, zodat je wat je hebt geleerd effectief kunt toepassen.
​
5. Concrete aanpak
Dit is een training waarbij er vertrokken wordt van tools en modellen, bewezen strategiëen die dan worden omgezet naar het concrete werkveld aan de hand van verscheidene oefeningen en rollenspelen.
​
Klanten zijn meer dan alleen zakelijke transacties, het zijn partners op jouw weg naar succes want vergeet niet people buy people. Deze training is een meerdaagse training in groep. Investeer in je klantenrelaties en je medior- en seniorprofielen binnen het bedrijf, het zal wat ongemakkelijk voelen op sommige momenten, maar het eindresultaat is mensen met meer vertrouwen & loyaliteit. Je klanten zullen voelen dat je jullie niet gewoon een suplier zijn maar een echte partner met mogelijkheden tot business development als gevolg.
Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek en meer info.
​
​